IIPC Debate 22 April (in Finnish)

IIPC Debate #82
YTT Sami Kolamo (Tampereen yliopisto)
Huippufutis, mediajulkisuus ja (paikka)brändäys
Pe 22.4. 12-14 (Janus-Sali, Kaivokatu 12, Turku)

Viimeisten parin vuosikymmenen aikana jalkapallon megatapahtumista ja eurooppalaisista huippuliigoista on tullut maailman halutuimpia brändejä, joihin useat – positiivista mediajulkisuutta hakevat – suuryhtiöt ja paikat (valtiot, kaupungit) haluaisivat kytkeä logonsa ja sloganinsa. Jalkapallon hypertuotteistumisen yhteydessä on puhuttu jalkapallon “kauppakeskustumisesta”, mikä on vaikuttanut monin tavoin fanien ja jalkapallotapahtumien sekä -tilojen omistajien välisiin suhteisiin. Aihetta avataan useiden esimerkkien avulla, niin megatapahtumien kuin etenkin Englannin Valioliigajoukkueiden kentiltä.

Bio: YTT (tiedotusoppi/mediakulttuuri), FM (kulttuurimaantieteilijä) Sami Kolamo toimii tutkijana Viestinnän, median ja teatterin yksikössä Tampereen yliopistossa. Hän on erikoistunut urheilumaantieteen, (media)fanien, urheilutähtien ja jalkapallon megatapahtumien tutkimiseen.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized by Kimi Kärki. Bookmark the permalink.

About Kimi Kärki

Coordinator: International Institute for Popular Culture (IIPC), PhD Programme in Popular Culture Studies (PPCS) & International Master's programme European Heritage, Digital Media and the Information Society (EuroMACHS).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s